Mobilbika

Mobilbika

Amikor megmutattam a barátomnak az eszközt, jelezte, hogy már ismer ilyet, különben nem tudná használni a mobil cuccait a több órás utazások alkalmával. Majd mondtam, hogy beindít egy autót, amire informatikusként is felvonta a szemöldökét!

 

Aki sokat csavarog autókereskedő telepeken, annak megszokott látvány a bikakocsi. Erre a készségre általában egy-két teherautó-akkut pakolnak fel, a célja, hogy az eladási állásban lemerült akkumulátorok helyett ezekkel indítsák be az érdeklődő által kinézett autót. Az is ismerős, amikor segélyes kocsit, vagy taxit hívnak az autósok, mert lemerült az akku, és kell egy bikázó autó. Nos, ezeket az opciókat válthatja le ez az okostelefonszerű eszköz.

 

A készülék születésének indoka, hogy korunk emberei folyvást lógnak a mobilelektronika eszközein, rendszeresen lemerítve azokat. Így megjelentek a típusfüggetlenül használható mobil akkumulátorok, árambankok, amelyek kihúznak a lemerülés okozta pácból. Mint várható volt, ezeknek az eszközöknek egyre nőtt a kapacitása és elértünk egy olyan szintet, esetünkben 10 000 mAh-t, amely bővíti a használati lehetőségeket. Ráadásul az eszköz csúcsáramerőssége 400 amper, az indítóáram pedig 200 amper. A mobilbika rettentő dizájnos kivitelű, hasonlít egy mai elegáns okostelefonhoz – fehér és fekete színben is kérhető. Csomagoltak hozzá hálózati töltőt, egy szivargyújtó-csatlakozót (tehát autóban is tölthető), egy csokor adatkábelt, amivel a leggyakoribb mobileszközökhöz csatlakoztatható áramforrásként, valamint az akkumulátorsarura való csipeszpárt, autó vagy motorkerékpár bikázásához.

 

A készülék használata mód felett egyszerű. A töltöttségét 4 db LED jelzi az előlapon, az oldalán van egy tesztelő gomb, a front részen pedig (a felső élén) a csatlakozó fészkek. Van továbbá egy erős LED, amellyel zseblámpaként használható több órán át. A puding próbája az evés, így hát összejött a baráti kör, különböző kategóriájú járműveket felsorakoztatva. Az újabbakat rögtön ki is zártuk, amelyeknél az akkusaru levétele hibajeleket, illetve vészüzemmódot generál. Rossz akku mindig van kéznél, azokat raktuk be…

 

Előbb a kábelt kell befűzni, pozitív és negatív a helyén, majd csatlakoztatható a powerbank. Először jött a robogó, természetesen sikerült az indítás, majd egy nagymotor, ahol ugyancsak bevált az eszköz. A társaság tagjai érdeklődve toporogtak, hiszen ezt követően egy 1,2 Opel Corsára, majd egy 1,8 Volkswagen Passat következett, s ezeknél is bírta!

 

A gyártó kérése szerint az indítás után 30 másodpercen belül le kell csatlakoztatni az eszközt, mégpedig a negatív pólusnál kezdve. Természetesen a többszöri indítás után ráfért egy köztes töltési időszak. Bár a használati utasításban benne van, hogy a 2,5-esnél nagyobb motor indítására nem alkalmas, viszont a mellékelt rajzon egy Jeep szerepel, így indíttatást éreztünk további próbákra. Egy Chevrolet Van V8-as és egy Toyota Land Cruiser diesel volt a két alany, de ezeknél leállt a tudomány – igazat mondott a használati utasítás.

 

A tesztelt készülék ára mintegy 40 000 Ft. Ebből két új átlag-autó akkumulátort is vásárolhatunk, igaz, az nem világít, nem tehetjük a zsebünkbe és nem használhatjuk másra – pl. nyaraláskor, kempingezéskor. A technika fejlődésével és a kínálat bővülésével az árszint gyors esése várható.

 

Nézd meg akciós ajánlatainkat a  áruházunkban!

0 Hozzászólások

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*