Audiotuning

Audiotuning

A modern autótechnika egyik előnye a használt autót, vagy új, de alacsonyabb felszereltségű kocsit használóknak, hogy sok, drágán mért, illetve a kocsi gyártásának pillanatában még nem elérhető elektronikus extra felszerelés utólag könnyen és gyorsan integrálható az autó fegyverzetében.

 

Az adatbuszos elektronikai rendszer, tehát a kábelezés rendszerint adott, de a kiépített rögzítési pontok és beszerelési fészkek a rendelkezésre állnak.
A programoldalról sok a szunnyadó képesség, amelyet „csak” fel kell éleszteni, tehát mivel a hardver eszközt – például a Bluetooth egységet – eredetileg nem rendelték meg az autóba, így az azt vezérlő programot is passzív állásba tette a gyártó. De ott van, tartalmazza a vezérlőrendszer szoftvere, csak aktiválni kell a megfelelő szervizprogram futtatásával.

 

Esetünkben egy Volkswagen Passat-hoz kért fejegységcserét, valamint telefonkihangosító-beszerelést a tulajdonos – mindkét eszközből a gyárit.
A fejegység kiszereléséhez le kell pattintani a díszkeretet, majd oldani a rögzítőcsavarokat. Ezután kihúzható a helyéről. Az új pontosan illik ide, azonban a visszacsúsztatás előtt néhány kábelt be kellett húzni. Egyrészt az új navigációs fejegység munkájához szükséges a GPS-antenna, de ennek a kábelét a középkonzoltól balra helyezték el a műszerfalban. Az antennát a műszerfal burkolat aljához ragasztották belülről, a szélvédő alatt, vigyázva, hogy ne árnyékolja fém alkatrész. Következő lépés a telefonkihangosító bekábelezése, ez hiányzott az autóból. Kábel szintén rendelhető.

 

Mivel a kihangosítóvezérlő gyári helye a jobboldali ülés előtti padlólemez felett kialakított fészek, így ide kellett átvezetni a kábelt. Ez szintén a műszerfal alatt fut, majd le a kárpitozás alatt a szőnyeg alá. Egy kábel felfelé is elágazik, ez a mikrofoné, amely a belső világítás felső-középső elemében kapott gyári helyet. Ide a tetőkárpit alatt vezették el a kábelt.

 

A kábelezés után előbb a Bluetooth-vezérlő került a helyére, majd a fejegység. Ezt a helyretolás után rögtön aktiválták, de még nem működött minden funkciója, ehhez kellett a szoftveres ébresztés. Rácsatlakoztak az OBD-portra, és szerviz szoftverrel élesítették a szükséges vezérlőprogramokat.
Ezután már ki lehetett próbálni a fejegységet, mind a navigációt, mint a telefonillesztést – IPhone-t kellett csatlakoztatni. Minden kiválóan feléledt és működött, és nem elhanyagolható hozadék, hogy az új fejegység audioképességei is jobbak, kifejezetten szépen szólaltatja meg a hangszórókat.
Ez utóbbiakat nem kellett cserélni, mert a tapasztalatok szerint a gyártó nem aprózza el, tehát a még nem külön erősítős fejegységekhez is egyazon készletet szerelte be, úgy, hogy a hangszórók a legerősebb fejegységet is kiszolgálják. Az egész beszerelés alig másfél óráig tartott.

 

Nézd meg akciós ajánlatainkat a  áruházunkban!

0 Hozzászólások

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*