A gépjárműüzemeltetés költségei

A gépjárműüzemeltetés költségei

 “Amikor autót vásárolunk, tisztában kell lennünk azzal, hogy egy olyan közlekedési eszközt veszünk, aminek a fenntartása költséges. Sajnos jelentős százalékban akadnak olyanok, akik teljesen elkerülik a rendszeres javításokat. Autónk ellenőrzése pedig elengedhetetlen, átlagos futásteljesítmény mellett évente legalább egy alkalommal nézessük át a kocsinkat”– tanácsolja Erdélyi Péter, a Magyar Gépjármű Importőrök Egyesületének ügyvezető elnöke.

 

A gépkocsi megfelelő műszaki állapotának fenntartása folyamatosan odafigyelést igényel, mivel csak így garantálható a biztonságos, környezetbarát autózás. A felelős gépjármű-üzemeltetés minden közlekedő feladata, amennyiben nem megfelelően karbantartott autóval járunk, saját életünket és környezetünk biztonságát is veszélyeztetjük. Sokan azonban ezt nem veszik figyelembe, s a garancia-időszak lejárta után szinte kizárólag akkor fordulnak javítóműhelyekhez, ha hibát észlelnek. Ezzel jelentősen megrövidülhet a gépkocsi élettartalma, és minőségileg is kifogásolhatóvá vállalhat a jármű.

 

A javítások során a hazai ügyfelek árkérdést csinálnak a karbantartásból, és rendszerint a legolcsóbb megoldást keresik. A márkaszervizek rugalmasan reagáltak erre a piaci „igényre”, és kedvezőbb feltételek mellett szolgálják ki ügyfeleiket, így akár a 4-8 évnél idősebb autók tulajdonosai számára is elérhetővé teszik szolgáltatásaikat. A javítás mellett fontos szempont a felhasznált alkatrészek minősége is. Több autógyár kínál kedvező áron alkatrészeket a korosabb autók számára, érdemes ezeket a lehetőségeket is figyelembe venni, főképp azért, mert az eszközökre garanciát vállal a szerviz.

 

Az idősebb autókra célzó ajánlatoknak köszönhetően egyre többen térnek vissza hivatalos márkaszervizekhez, hiszen a költséghatékonyság mellett az ügyfelek igénylik a minőségi munkavégzést is. E tekintetben a márkaszervizek felkészültebbek a piaci versenytársaknál, elég, ha a műhelyek felszereltségét, vagy a munkatársak képzését hasonlítjuk össze. A márkaszervizek esetében 1500-2000 féle célszerszám áll a szerelők rendelkezésére, de megemlíthetők a diagnosztikai eszközök is, amelyek ára egységenként 2-4 millió Ft között mozog, s emellett komoly összegeket fordítanak az oktatásra is.

 

Motorolajcsere-periódus: 15-30 000 kilométerenként

Automatikus váltó olaj csere: 60-80 000 kilométerenként

Fékfolyadék csere: 60-80 000 kilométerenként

A féktárcsa és a fékbetét karbantartási intervallum a vezetési stílustól is függ, a csere esedékességéről érdemes szakember véleményét kikérni.

 

Nézd meg akciós ajánlatainkat a  áruházunkban!

0 Hozzászólások

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*