Vizes gondok

Vizes gondok

Az első generációs Audi A4-es és a negyedik generációs VW Passat azonos padlólemezre épült, társaik még ebben a második generációs Audi A6-os és a Skoda Superb első nemzedéke. A műhelyben előbbiek egy-egy, már frissített verziója várta a szerelőt nyitott motorháztetővel.
Tüneteik eltérők, hibáik viszont annál inkább hasonlóak voltak.

 

Az Audi elfolyatta a hűtővizet, ezért került szerelőhöz. A vízfolyás nyomait követve aránylag gyorsan meglett a bűnös vízcső. A kibontásához a kartergáz csövét is ki kellett venni, ez a számítottnál könnyebben kijött: kiderült, a csatlakozásnál már teljesen átszakadt. A kihordott olaj ráment a vízcsőre, s megette annak anyagát, ami átlyukadt. Mindkét csövet kivették a szerelékeikkel együtt, majd megrendelték az újakat. A diesel Audi mellett állt a benzines Passat, azon folytatták a munkát. Itt a tulajdonos – többek között – égett olajszagra panaszkodott. A haspajzsot is leszerelve látható volt a friss olajfolyás nyoma, amely alapján a motor bal oldalán kezdték a keresést. Ugyanott, mint az Audiban. A folytatást nem nehéz kitalálni: az elöregedett kartergázvezeték szakadt át, itt tolt ki olajat a motor, illetve szökött álló helyzetben a kartergáz, ami a kellemetlen szagot okozta.
A csőrendszer a benzines esetében bonyolultabb, mint a dízelben, és kiszerelni és nehezebb volt.

 

Kivették a hűtőrendszer tágulási tartályát, leszerelték a fojtószelep házát, mindezt a jobb hozzáférhetőség érdekében. A kartergáz vezeték ebben a típusban 17-féle alkatrészből áll, ezek többsége a kortól elöregedett, a műanyagok könnyen törtek, a gumi részeket megette az olaj, a szűkítőkben lerakódott a kormos olajsár, a golyószelepek megszorultak, a kis csőcsonkok pedig üvegszerűen törtek – 15 év és 260 000 km a statisztika.
Volt mit cserélni. persze mindez nem olcsó mulatság, mert többségében csak gyári alkatrész volt beszerezhető, az utángyártók ilyesmikkel nem foglalkoznak.
Az alkatrész-szállítási idők miatt az autó három napos kényszerpihenőre vonult. A szerelést összekötötték az időszakos olajcserével, futóműjavítással, klímafeltöltéssel, pollen- és légszűrő cserével. A generálnak köszönhetően az autó viselkedése érezhetően megváltozott, csökkent az olajfogyasztás, elmúlt a „szagjelenség”, gázadásra pedig érzékenyebben reagál.

 

 

Közben az Audi is elkészült, itt a munkaidő igényét növelte, hogy a hűtőfolyadék elfolyása után, amikor a gépkocsi elektronikája jelezte a bajt és a motor magas üzemi hőfokát, a tulajdonos úgy döntött, nem hagyja ott a kocsit, inkább hazamegy, mert az még biztosan belefér. Ezzel a hengerfej hibáját kockáztatta, így a szerelőknek még ellenőrizniük kellett annak állapotát, hogy történt-e netán gátrepedés, vagy sérült-e a hengerfejtömítés a tulajdonosnak szerencséje volt, mert a közelben lakik… 

 

 

Amikor az Audi hibafeltárásához elkezdték lebontani a burkolatokat, feltűnt, hogy a tűzfal és az utastér közötti „kádban”, amely helyet ad a pollenszűrőnek, az akkumulátornak, a szervódobnak és a főfékhengernek, állt be a víz.

Gyakran a tisztítás sem segít, mert nemcsak az „lefolyó”, hanem az elvezető csatorna is szutykos, eltömődött. A víz ott többféle hibát okozhat: ha rossz kiutat talál, zárlatossá teheti a motorvezérlést, ha belelóg a szervódob alja, az vizet szív fel, csökken a hatékonysága, a víz télen belefagyhat, akkor pedig megszűnik a fékrásegítés. Biztonságos megoldásként a szervódob alatti gumidugót távolították el, így a víz szabadon kifolyt – nem gyári, de biztos megoldás, bár a víz így a gépkocsi hasát mossa. Mivel a Passat tulajdonos is tapasztalt érdekes vizes jelenségeket, például nagy eső, vagy autómosás után szűk, gyorsan vett kanyarban vizet hány a sárvédő mögül, ezért itt is lebontották a burkolatokat. A Volkswagenben is állt a víz, így a fent említett gumidugót ugyancsak eltávolították.

 

Nézd meg akciós ajánlatainkat a  áruházunkban!

0 Hozzászólások

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*