Teljesítmény- és turbónyomás mérés

Teljesítmény- és turbónyomás mérés

Kevesen gondolnak rá, de a teljesítménymérésnek nemcsak az autók motortuningját követően van értelme. Gyakori, hogy olyan hibajelenségekről számolnak be a tulajdonosok, amelyek nem mindig, vagy csak bizonyos üzemi körülmények között jelentkeznek. A teljesítménymérés lehetőséget ad az élő műszeres próbára. A teljesítménymérés során hasznos fordulatszám-tartományban a motor a teljesítmény- és nyomaték leadásról, amelyik értékelhető formában, mint teljesítmény- és nyomatékgörbe kerül az értékelő szakember kezei közé. Rendellenességet tapasztalva – a gyári rajzolatútól eltérnek a görbék – a teljesítménymérés a motorvezérlés valós idejű kiolvasásával együtt is megtörténhet, ekkor kiderülhet, hogy mely alkatrész felelős a tapasztalt hibáért.

 

A turbófeltöltő vagy annak segédberendezései hibájára gyanakodva szakműhelyek képesek mérni a turbónyomás változását, illetve a mért értéket összevetni a motorvezérlő elektronika által kijelzettekkel. Ezzel a módszerrel is kiszűrhetők a feltöltés rendellenességeit okozó hibák, és akkor érdemes alkalmazni, ha motorvezérlő elektronika nem jelez ki olyan kódot, amely a tapasztalt hibajelenséget okozhatja. A méréshez kiszerelik a turbósűrítő oldaláról leágazó puhafalú csövet és kiváltják egy speciális csődarabbal, amelyet egy mérő ponton megcsapolnak. Ide illesztik a klasszikus mechanikus elven működő nyomásmérőt, így mérhető a turbó által szállított tényleges töltőnyomás, és az adat összevethető a motorvezérlés által mért értékekkel. Hasonlóképpen mérhető a változó geometriájú turbófeltöltő vákummal vezérelt mágnesszelepének működése is. Mindez, bár idő- és szakértelem-igényes, viszont jó pár drága alkatrész felesleges cseréjét a kímélheti meg az autó tulajdonosát.

 

Nézd meg akciós ajánlatainkat a  áruházunkban!

0 Hozzászólások

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*