BMW E90 920d sztori

BMW E90 920d sztori

Kifejezetten megkímélt BMW E90 920d a történet főhőse, amely garantáltan 106 000 km-t futott a hibáig. Tulajdonosa lelkes BMW-hívő, de annyira, hogy a kocsi jóval többet is megkap, mint amit kér. Bár ennél a típusnál a BMW már lehetővé tette az állapot szerinti olaj csere-periódus alkalmazását, ő mégis lelkiismeretesen, 15 000 km-enként lecseréltette a kenőanyagot. Ráadásul minden olajcsere előtt motormosó adalékkal átöblítették a rendszert, és csak Castrol 5W30 LongLife 04-es olaj került a kocsiba. A szervizkönyve vezetett, cserélték rendszeresen a légszűrőt, 30 000 kilométerenként pedig a gázolajszűrőt. És ha ez nem lenne elég, 66 000 km után csak prémium gázolajat tankolt bele.

 

A sors mókás kedvében volt, mert a metálszürke BMW-vel a tulajdonos éppen Münchenben járt, a BMW-nél, meglátogatni a híres márkamúzeumot.
És hazafelé az autópályán vesztette erejét a gép, és küldött hibaüzenetet. A kocsival azonnal begördültek szervizbe, ahol kiolvasták a motorvezérlő hibatárolóját és megállapították, hogy a turbó megszorult. Két lehetőség maradt: megjavíttatni kint az autót, vagy haza sántikálni (500 km) az üzemképes, de csonka teljesítményű kocsival. Itthon a bevált autószervizben szétkapták a kocsit, és megmutatták a szerelők, hogy mitől állt be a turbó.

 

A változó geometriájú turbó tengelye megkopott, emiatt lógott. Amikor a szívóoldalon a vezérlőegység elfordította a lapátokat olyan szerencsétlenül jött ki a ritmus, hogy a turbó házához feszült és megszorult lapátkerék, ezáltal megfogta a tengelyt is. Mindezzel együtt igen mázlis szerencsétlenség történt, mert nem törtek le a fémdarabok, a motor nem szívott be semmit, ami bizony ilyen esetekben gyakorta megtörténik. Sőt, a turbó tengelye a nagyobb terhelésre el is törhet, ilyenkor jellemző kísérőhiba, hogy átszakad a tömítés, és a motorolaj a szívótorokba jut: ekkor a motor „felhasználja” a kenőanyagot üzemanyagként, és a gázpedál állásától függetlenül felpörög (gyújtás elvétellel le sem állítható). Ha nem sikerül rögtön leállítani a motort, a saját kenőanyagát megevő gép óhatatlanul besül. 

 

A BMW guruk tapasztalata szerint sajnos alulméretezett a turbó tengelye, túl “vékony”, a rossznyelvek szerint, hogy ne tartson örökké. Így ilyen hiba az adott motortípusnál könnyen előfordul, a tapasztalatok szerint 50 000-250 000 km között bármikor tönkremehet. Főhősünk autója is új turbót kapott.
A gyárival azonos gyártmányút, csupán nem a márkaszerviz hálózatából beszerezve. A szét- és összeszerelésnél nagyon precízen jártak el, minden felületet megtisztítottak, és minden szükséges alkatrész kicseréltek. Az autó javításával megszűnt a hibajelenség, tulajdonosunk pedig megjegyezte, hogy jobban megy az autó. Így vélhetően a kocsi már jelezte a várható hibát, csak a néhány lóerő – nehezebben volt észrevehető.

 

Nézd meg akciós ajánlatainkat a  áruházunkban!

0 Hozzászólások

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*