Trafóriadó

Trafóriadó

Minden autótípusnak vannak úgynevezett típushibái. Ezekről tájékozódva érdemes felkészülni a kivédésükre, legfőképp a használtan vásárolt autók tulajdonosainak, hiszen ezeknek a kocsiknak az előélete, karbantartási előzményei javarészt ismeretlenek az új üzembentartó előtt. A tézis igazolására ajánlom ezt a kis történet.

A benzines Volkswagenek (és Audik) közül az 1996 és 2005 között gyártottak jellegzetes, nem súlyos, viszont üzemképtelenséggel fenyegető problémája a gyújtótrafó tönkremenetele. Szerencsére a hiba elhárítása és az új alkatrész ára sem vészes. A hengerenkénti trafók egyesével is cserélhetők, emiatt több más márka tulajdonosai csak irigykedhetnek. A hibát nem nehéz észrevenni. Először egy-egy gyújtáskimaradással jelentkezik, majd egy nem várt pillanatban az egyik henger gyújtása megszűnik. Attól kezdve az adott hengerben nem ég el az üzemanyag, kiesik a munkából. Az autó erőtlenné válik, a motor hangja megváltozik, leállítás után pedig az újraindítás is nehéz. Ha netán valakinek ezek a jelenségek nem is, a műszerfali hibajelzés már biztosan feltűnik.

A VW Passat tulajával már történt ilyen eset. Akkor (30000 kilométerrel korábban) egymás után két trafó pukkant el, így elővigyázatosságból egy tartalék darabot is tartott a csomagtartóban. A parkolóban hibakódolvasó lehetőség nélkül – a klasszikus gyertyaellenőrző módszer alkalmazása után már csak két feladat maradt: ez alkalommal a harmadik henger dobta be a törölközőt. A hibakereséshez le kellett szedni a motor műanyag burkolatát, így már csak ki kellett húzni a javításhoz a régi rossz trafót (amely egybeszerelt a gyertyapipával), és a helyére tenni az újat.
A próbaindításnál kiderült, hogy minden rendben, így már csak két feladat maradt: hazaérve hibakód olvasás és törlés. Ehhez bárki megvásárolhat speciális kódolvasó eszközt vagy szoftvert (és a hozzá való szervizkábelt). A másik feladat az újabb pótalkatrész beszerzése volt, így a csomagtartóba ismét került egy tartaléktrafó.

 

Nézd meg akciós ajánlatainkat a  áruházunkban!

 

0 Hozzászólások

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*