Fényszórás

Fényszórás

Az üveg fényszórók nehezebbek és kevésbé formázhatók, ugyanakkor tovább tartanak, mint a műanyag világítótestek. Utóbbi az anyaga jellegéből adódóan puhább, így érzékenyebb a karcokra, például a menetszélben lévő por, vagy a gépi autómosók műanyag söprűi árthatnak neki.
Hogy védjék a felületet, a gyártók speciális bevonattal látják el, “lakkozzák” a műanyag fényszórókat. Idővel persze ez is karcos lesz, így a polírozás válik a javító megoldássá. Szép a végeredmény, de napi használatban lévő autó esetén 2-3 hónap múlva vissza mattul a lámpa.
A folyamatot persze lehet újra és újra játszani, a költségek ekkor már magasra rúgnak.

 

A cseredarab beszerzésénél el lehet gondolkodni a bontott, az új utángyártott és a gyári eredeti új között. A bontott hátránya lehet az anyagöregedés, még az olcsó utángyártottak, amelyek nagyja kínai, a szerelők véleménye szerint méretpontossági kihívással küzd. Persze jönnek a Távol-Keletről jobb darabok is, nagyon fontos szempont, hogy rendelkeznek-e európai minősítésű jelöléssel. Eu minőségi besorolás nélküli alkatrészt nem érdemes venni, mert szabvány jelölés hiányában a műszaki vizsgán megbukik az autó!

 

A csere bonyolultsága autótípustól függ, esetünkben a Volkswagen Passat B5.5-ös modell a problémásabbak közé tartozott. A cseréhez le kellett szedni a hűtőmaszkot, a haspajzsot és ott oldani a dobbetétek rögzítését, majd leszerelni a lökhárítót. Az újakat a beszerelés előtt érdemes megvizsgálni: a csatlakozókat a helyükre kell illeszteni, majd végigpróbálni a funkciókat az indextől a fényszóróig.

 

Nézd meg akciós ajánlatainkat a  áruházunkban!

0 Hozzászólások

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*