Lámpabura felpolírozása házilag

Lámpabura felpolírozása házilag

Egyszerű, otthon is elvégezhető műveletekkel karbantarthatók az autó fényszórói és hátsó lámpái. A műanyag fényszórók a normális napi használat folyamán hamar karcosodnak, mattulnak. Így hatékonyabban világítanak, szebbek, no és be sem áznak. Érdemes belevágni! A műanyag lámpabura is polírozható, géppel és kézzel egyaránt, a végeredmény pedig ugyanolyan látványos, mint amikor a fényezést ápolják. Előkészülettel és a végén takarítással egy óra alatt kész a lámpa a négy lámpatest – persze csak gépi művelettel.

A lámpák tömítései öregednek, megrepedeznek, beengedik a vizet, ami kontakthibát okoz és a csomagtérkárpitot is tönkreteheti. A tömítést pótolhatjuk barkácsáruházak ablakszigetelőjével. Méretre kell szabni majd az öntapadó felülettel a fémhez ragasztani (csak megtisztított felületre ragasszuk ) ott, ahol a régi tömítés nyomot hagyott. Csak mi tudunk majd a maszek megoldásról.

A lámpatesteknél gyakran előforduló kontakthiba javításához szét kell szedni a csatlakozókat, majd be kell fújni azokat kontaktspray-el, illetve megtisztítani csiszolóvászonnal az izzófoglalatokat.

Ehhez a hátsó lámpákat szét kell szedni, majd a bekötésre figyelve gondosan összeszerelni.

 

Géppel kb. 8-10 perc egy lámpa polírozása, kézzel inkább 2 óra. Ha mélyebb a karc, vagy sok a beégett szemcse a fényszóróburán, akkor a polírozás előtt 600-as csiszolópapírral (vizes) át kell „nagyonolni” a felületet. Autófényezők, vagy autó kozmetikával foglalkozók 5000-7000 Ft-ért vállalják négy lámpa polírozását.

Hányszor látni autót teljesen besárgult, vagy matt fényszóró burával, kifakult, kontakthibás, karcos hátsó lámpával. Mindez nagyban rontja az autó kinézetét, ráadásul az első hibái miatt a vezető lát rosszabbul, a hátsók pedig a láthatóságot rontják. A műanyag fényszóróburák elterjedésével új hibalehetőség jelentkezett. A probléma, hogy a műanyag ugyan jobban ellenáll a kőfelverődésnek, mint az üveg, viszont puhább felületű, sérülékenyebb, érzékenyebb a karcolásokra. Ez annyira igaz, hogy egy rendszeres gépi mosóba hordott kocsi műanyag fényszórói már akár egy év után bemattulnak.
De egy két éves műanyag fényszórót mosás nélkül is számtalan apró karc és beégett homokszemcse csúfít. E sérülések a fény kibocsájtó képességet is rontják.

A hátsó lámpák hasonlóképpen érzékenyek, de a mattulások és a karcok itt inkább esztétikai hibának számítanak. Ilyen esetben sokan beletörődnek a hibába, vagy új lámpát vesznek, pedig menthető lenne a meglévő is. A karcok és a mattulás ellen a polírozás az egyik csodaszer (fényszóró és hátsó lámpa esetén egyaránt). Ha csak sok apró, mattító hatású karc van a burán, akkor elég egy finom, 2000-es csiszolópapírral (vizesen), vagy ha valaki tud géppel polírozni (flex, polírkorong), akkor úgynevezett ipari polírpasztával (ami autófestékkel foglalkozó szaküzletekben kapható), szépen át polírozni a lámpát. Öreg kocsiknál előfordul, hogy a hátsó lámpa már nemcsak a felületén karcos, hanem az anyaga veszti a színét. Ilyenkor le lehet lakkozni a lámpát, de ez már inkább a fényező dolga, nem otthoni feladat.

A rossz világítás balesetveszélyes!

A fényszórók beázását már nehezebb javítani, mert a lámpák nem szétszerelhetők. Csak nagyon ügyes kezű szerelők vállalják a szétszedést, de nem garantálják, hogy nem törik el a szétfeszítéskor. A hátsó lámpák beázásra viszont javítható, mert ezek szétszerelhetők. Először a beázás nyomait kell keresni, ehhez meg kell nézni a kárpitokat, vízfolt vagy víz okozta deformációt keresve. Ha megvan, akkor szereljük ki a lámpatestet. Rendszerint az elöregedett tömítés a hibás, amelyeket gyakorta nem lehet alkatrész boltba megvásárolni, csak lámpával együtt. De nem kell kétségbeesni, itt jön a házi praktika és a barkácsáruház. Vehetünk ablakszigetelő öntapadó szalagot, ezzel pótolhatjuk, vagy kiegészíthetjük a tömítést. Ha ez nem segít, akkor jön a tömítő paszta, de ez megint jobb fényezőre, vagy autószerelőre bízni, nehogy örökre beragasszuk helyére a lámpaburát.

 

Nézd meg akciós ajánlatainkat a  áruházunkban!

 

0 Hozzászólások

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*