Autótisztítás mesterfokon

Autótisztítás mesterfokon

Öt hónapja álló autóm kitakarítását tervezve kerestem autó kozmetikát, így akadtam rá egy autóápolási cégre, amely hívásra házhoz megy takarítani. Igen, már ilyen is van!

Eszembe nem jutott volna házhoz hívni egy autó kozmetikust, ha nem alig 5000 Ft-ért kínálja magát és alapcsomagját – kézi mosás, keréktisztítás, porszívózás, ablaktisztítás belülről, műszerfalápolás. Hasonlóért 18 000 Ft-ot fizettem egy Plaza autókozmetikájában két éve. Amúgy persze tudok autót mosni, csak nincs igazán kedvem – gondoltam én. Persze, mire a kihívott mosócég embere végzett a koszban úszó autóm le takarításával, már másként vélekedtem.

Az árlistán szereplő hétféle autókozmetikai csomag közül végül egy speciálisat kaptam, mert a kocsim belül tiszta volt, így a belső takarítás helyett waxolást kértem. Ezt könnyű volt megbeszélni, mert az amerikai Jesse O’Connor vezette egyszemélyes vállalkozás nem ragaszkodik a megszokott keretekhez. Jessi Amerikában is autókat takarított, de most már itt él és tevékenykedik, aminek egy magyar lány az oka… Aki arra számít, hogy egy Dodge Rammal érkezik házhoz, az téved. Egy fehér Punto-val és utánfutóval jött. A házi mosáshoz fontos, hogy be lehessen állni magánterületre, közterületen nem megy a dolog. Nem a víz, vagy az ára miatt, ugyanis azt mind hozza magával – az utánfutóban ott az aggregátor, valamint egy 200 literes hordó, amely autó mérettől és feladattól függően 2-3 kocsi mosására elegendő.

 

Tehát a feladat a február 15-e óta álló kocsim letakarítása volt. Jesse a kerekekkel kezdte – sajnáltam, hogy a koszlott téligumis felnik vannak a kocsin a könnyűfémek helyet, mert nem gondoltam, hogy ennyire leápolja. Spéci felni – és gumitisztítót fújt a kerekekre, kefével ledörzsölte a szutykot, majd a nagynyomásúval átmosta a kerékdobot is. Következett a kasztni nagynyomású mosása, ami esetünkben komoly feladat volt, a kocsira száradt piszok réteg miatt. Jött a samponos mosás, s a hab leöblítése után én már elégedett voltam. Azt hittem, készen vagyunk. De nem! Jesse megmutatta, hogy az autó fényezése teli van beégett kis porszemekkel, rovarmaradványokkal, kátránnyal, mindez csak közelről volt látható, de inkább tenyérrel érezhető.
Ezek mattító hatásúak. Elővett egy kék gyurma szerű anyagot, és az éppen kezelt részre némi vegyszer spriccelve végig dörzsölte, radírozta az autót.

Wax, avagy az ismerős idegen

Ezután újabb öblítés következett, majd jöhetett a waxolás. Waxokból egy ládányit hord magával, van, amelyiknek kilója 200 000 Ft, de létezik olyan is, amelyből ugyanennyi másfél millió – ez spéci Rolls wax. Mindenki eldöntheti, mennyit szán a kocsijára.

A wax védi az autó fényezését a karcoló hatású porszemektől, illetve a magas szennyeződéseket könnyebb lemosni a waxolt felületről. Jesse szerint 2-3 havonta érdemes waxolni a kocsit, évente pedig polírozni kell.

Ami még meglepett, hogy a waxot a kézzel kente fel, mintha “tepsis sütéshez” készítené elő a kocsimat. Jesse két mikroszálas kendővel törölte át alaposan a kocsit, aminek végeztével a légy tényleg lecsúszott a lemezről, olyan fényes lett a felület.

De még mindig nem voltunk kész, gumiápolóval lekente az abroncsokat és a krómozott kipufogó végekről szintén egy oldószeres anyaggal lemosta a vastagon ráégett kormot. Közben kérdezgettem, hogy miket vállal el, de lényegében mindent, a motormosástól a szagtalanításig. A hét alap csomagom felül (a legdrágább alig 29 000 Ft és majdhogynem mindent tartalmaz a polírozástól a belső kárpittisztításon át a motormosásig – autó eladás előtt erősen értéknövelő (bár még kérhető, pl. kutyapiszok és állatszőr eltávolítása, ital – és ételmaradék takarítása, bőrápolás. A házhoz hívást nem csak úri murinak érzem, egyszerűen egy komolyabb külső vagy belső tisztításhoz majdnem ugyanannyiba kerülnek a tisztítószerek, mint kihívni a takarítót, nem is beszélve a munka – és időráfordításról, még a saját munka esetén nem feltétlenül tökéletes végeredményről.

 

Nézd meg akciós ajánlatainkat a  áruházunkban!

 

0 Hozzászólások

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*