A téli gumik királya

A téli gumik királya

Becslések szerint Európában évente körülbelül 250 millió gumiabroncsot értékesítenek, és a statisztikák szerint az európai autóvezetők 56,5%-a választ prémium abroncsot, 25,5%-uk középkategóriás gumikon vezet és csupán 18,8% vásárolt „diszkont”abroncsot. A több mint 2,8 millió darabszámú hazai gumiabroncs piac más arányokat mutat: a magyar sofőrök 30%-a választ prémium gumikat, további 30%-uk középkategóriás abroncsokat, még 40%-uk olcsó gumikat.

 

Az egyik legszembetűnőbb különbség a prémium és a budget abroncsok között a nedves, vagy jeges úton miért féktávolság hossza. Egy prémium téli abroncsokkal felszerelt személyautó 60 km/órás sebességről nedves útfelületen átlagosan 15%-kal rövidebb fékúton áll meg, mint az olcsó abroncsokon guruló ugyanolyan személygépkocsi. A csúszós, jeges útfelületen a különbség még látványosabb: egy prémium téli abroncsokkal felszerelt személyautó 40 km/órás sebességről már 20%-al rövidebb fékúton áll meg, mint az olcsó abroncsokon fékező ugyanolyan gépkocsi. A felúszás kialakulásakor az abroncsok nem tudnak elegendő vizet kiszorítani a jármű alól. Egy kisebb esőben, amikor az utakra kb. 1 mm eső esik, egy 90 km/órás sebességgel haladó személyautó első kerekein lévő abroncsoknak kb. 4-5 liter vizet kell kiszorítaniuk másodpercenként – derül ki a Bridgestone felméréséből.

  

 

A Sava bemutatta a havon és jégen fokozott irányíthatóság biztosítására tervezet Sava Eskimo HP2-es abroncsot.

 

A jobb tapadás és a hatásosabb fékezés jeges, nedves és hókásás utakon a vásárlók által legkeresettebb jellemzők közé tartoznak. Karmot formázó bordája havas útfelülettel érintkezve javítják a gyorsulást és a kezelhetőséget. Emellett a több sugarú abroncskontúr hosszú és széles érintkezési felületet biztosít az abroncs és az út között, egyenletes nyomáselosztással, ami fokozza az irányíthatóságot. A fejlesztések során megerősítették a külső blokkokat, melyek fokozzák az erőátviteli képességet és kivételes kezelhetőséget és fékezést biztosítanak száraz utakon. Ezen felül a kerületi mintaárkokat is optimálisan rendezték el, hogy elnyeljék, és a futófelületről gyorsan kivessék a vizet és hókását. A Sava Eskimo HP2-es 15 és 18 col között, 23 különböző méretben kapható.

 

 

 A téli mínuszok, a jeges időszak, az ipari sóval borított utak miatt sokan inkább lemondanak autójuk mutatóságáról, hogy kíméljék az alufelniket.
Ennek tudatában a szakemberek egy speciális online teszt labort (www.sr3-saltlab.com) alakítottak ki, ahol humoros oldaláról közelítik meg ezt a világszerte elterjedt, téves felfogást. Három különböző, de egyaránt kemény vizsgálati módszernek vetik alá az SR3-as technológiát, ami azt ígéri, nemhogy a tél, de még az útszóró só és a kőfelverődés sem hagy nyomot az alufelnin. A Salt Resistant (só-ellenálló) lakkozás 3-as száma a háromrétegű festési folyamatra utal. Az első alapozás mindig egy ultra kemény, fekete vagy világos-szürke por-réteg, amit elektrosztatikusan visznek fel, majd 210°C-on 45 percig (sütik). A következő a festékréteg egy nedves bevonat, ami további 40 percet tölt 180°C-on. Legfelülre az átlátszó szigetelés, egy prémium lakkréteg kerül, amely az első védelmi vonalról gondoskodik a környezeti hatásokkal szemben.

 

Nézd meg akciós ajánlatainkat a  áruházunkban!

0 Hozzászólások

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*