A Volkswagen Passat tulaja nemrég visszafordult egy útról, mert a bal első kerék irányából egyre erősödő fémes súrlódó hang hallatszott.
Előbb csak kanyarodáskor, majd minden állapotában. Tolatva, forogva sem múlt el. Megemelve a kocsit alulról-belülről látható volt, hogy a féktárcsa porvédő lemeze a deformálódott, emiatt nagyon közel került a tárcsához, szinte érintetőt vett – a másik oldalon jó 5 mm volt a távolság.
A féktárcsán látszott két éles, vékony kopásnyom, tehát a porvédő és a tárcsa közé beszorult valami, valószínűleg kavics, ez adta ki a fémes hangot, hogy koptatta tárcsát és kopott maga is. A hang eltűnt, amikor az idegen darab elkapott, kiesett, a lemezt pedig visszaigazították a helyére.
Minden olyan fékszerelés végén, amelynél a hidraulika rendszert is és megbontják, el kell végezni a légtelenítést és a folyadékszint ellenőrzést.
De munka közben a fékfolyadék elfolyását a rugalmas gumifékcső összeszorításával akadályozták meg. Mikor ismét zárt lett a rendszer, leengednek annyi folyadékot, hogy már ne habosan csorogjon, mindezt egy kis gyűjtőtartályba, mert veszélyes hulladéknak minősül.
Ezután jött a légtelenítés, ami klasszikusan kétemberesen történt, a fékrendszer pumpálásával és a levegős folyadék leengedésével.
Akkora jó a légtelenítés, ha nem lágyul fel a pedál nyomásra. A munka végeztével a fékfolyadék szintjét is ellenőrizték és feltöltötték.
Ne felejtsük el, hogy a fékolajat 2 évente, vagy 60 000 kilométerenként cserélni kell!
A főfékhenger, vagy az ABS-egység drága hibáját is elkerülhetjük ezáltal.