A kormányműhiba jelzése

A kormányműhiba jelzése

Gépkocsi vezetője rossz úton haladva egyre gyakrabban hallott kopogó hangokat a futómű felől. De a kopogás egyre gyakoribbá vált, majd a hanghoz kellemetlen jelenség is társult, az autó még egyenes úton is elkezdett „sétálni”, főképp terhelésváltáskor, valamint megnőtt a kormány holtjátéka és a volánt minden út hiba erősen megrázta.

A szóban forgó autó egy Toyota Avensis Verso az első generációból, amit márkaszervizbe vitt a tulajdonos. Ott megnyugtatták, hogy a hiba gyorsan orvosolható a kormánymű cseréjével. Mielőtt ezt megrendelte volna, egy barátja tanácsára ellátogatott egy független szervizbe futóműállításra, hátha csak egy kátyúütés miatti elállítódás, és még esetleg egy gömbfej a hiba okozója. Azonban a szervizben megerősítették a kormányműhiba gyanúját.
Mint mondták a szakemberek, ez egy típushiba, ami a korai sorozatot jellemezte, és valóban a gyári eljárásrend szerint kormánymű cserével orvosolandó. De szerencsére találékony felújítók meg tudják oldani a problémát a drága csere költségének töredékéért. Ugyanis a kopogást, lötyögést az okozza, hogy a kormányművet a karosszériához rögzítő csavarok rugalmas ágyazását biztosító gumiszilentek kiverődnek. Így minden, a kormányzással kapcsolatos oda-vissza erőhatás mozdít egyet a kormányműben, ami koppan, illetve nagy holt játékodat.

A munkához neki álltak kiszerelni a kormányművet. Ez a tűzfal aljához van erősítve a keresztben álló motor mögött. A kormányösszekötők lekötése után, hogy legyen hely, a motortartó bölcsőt is lejjebb kellett engedni, ehhez oldani kellett a bölcső rögzítését is. Le kellett engedni a szervórendszer olaját is a kiemelés előtt. A kormányművet kiszerelve kiderült, hogy helyes volt a diagnózis, a gyenge szilentek deformációja okozta hibajelenséget.
Így elvitték a szerkezetet felújítóhoz.

Mialatt a kormányművet javították, a kocsi alatt találtak még cserélnivalót. A terhelésváltáskor a tulajdonos által jelzett kopogásért más is felelős volt.
Az egyik motortartó bak lényegében átszakadt. Így ezt is leszerelték, és újat rendeltek a helyére. Az egyenesfutás bizonytalanságáért pedig felelőssé tehetőek voltak a belső lengőkarszilentek is, így azok is felkerültek a cserélendők listájára. Minden kiszerelte elem visszaépítése után átálltak a kocsival futóműállításra, hiszen több futóműelemet is megbontottak, valamint cseréltek.

 

Nézd meg akciós ajánlatainkat a  áruházunkban!

0 Hozzászólások

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*